تبلیغات
آن روی سكه - اثبات فرقه بودن گروه های شبه عرفانی
آن روی سكه
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
1- داشتن رهبری خودخوانده كه دقیقا درباره این شبكه صدق می كند؛ بنابراین، كافی است از رهبر این شبكه پرسش شود استادش كیست و نزد كدام یك از عرفا یا متخصصان طب و یا كدام دانشمند تلمذ كرده و استاد مبانی اعتقادی وی كیست؟ قطعا هیچ استادی معرفی نمی شود و این فرد می گوید هرچه دارد و هرچه تدوین كرده است، بدون شاگردی...

 

- داشتن رهبری خودخوانده كه دقیقا درباره این شبكه صدق می كند؛ بنابراین، كافی است از رهبر این شبكه پرسش شود استادش كیست و نزد كدام یك از عرفا یا متخصصان طب و یا كدام دانشمند تلمذ كرده و استاد مبانی اعتقادی وی كیست؟ قطعا هیچ استادی معرفی نمی شود و این فرد می گوید هرچه دارد و هرچه تدوین كرده است، بدون شاگردی...

 

 

 

بی شك عوامل آشكار و پنهان «فرقه گرایی» و آثار و نتایج آن، از دو منظر اندیشمندان غرب و جهان اسلام پوشیده نیست.

اما این كه چرا فرقه های شبه عرفانی خطرناكند، باید به علت فاعلی آن‎ها كه دسیسه های دشمنان امت اسلامی، جهل و تعصب، افراط‎گرایی، جدایی دین از اخلاق، قشری و سطحی سازی دین و شریعت، جداسازی دین و علم، دوری از دین ناب و احكام عقلی و منطقی و گرفتار آمدن در افكار پوچ اشاره كرد.
این پرسش كه آیا به فرقه ها می توان مكتب خطاب كرد همیشه وجود داشته است. اما كدام مكتب و یا كدام ایدئولوژی؟ آیا این سخن كه گفته می شود این شبكه یك فرقه است، آن هم با ایدئولوژی خاص كه به‎مثابه یكی از شبه عرفان های وارداتی عمل می كند، صحیح نیست؟
مگر فرقه ایجاد كردن چه شاخص هایی دارد كه این شبكه را فاقد این شاخص ها بدانیم؟ و مگر كسی كه فرقه تشكیل می دهد، تابلو می زند كه این جا فرقه تشكیل شده است؟ و مگر رهبر یك فرقه، اعلام می كند كه رهبر یك فرقه است؟ خیر این‎گونه نیست، بلكه اتفاقا مقاومت هم می كند و فرقه ای بودن خود و تشكیلاتش را نفی می كند.
اما ما در این جا شاخص های یك فرقه را نوشته و با شبكه شبه عرفانی تطبیق می دهیم تا مشخص شود این مكتب نوظهور درواقع یك فرقه وارداتی است!

و اما شاخص های یك فرقه:
1- داشتن رهبری خودخوانده كه دقیقا درباره این شبكه صدق می كند؛ بنابراین، كافی است از رهبر این شبكه پرسش شود استادش كیست و نزد كدام یك از عرفا یا متخصصان طب و یا كدام دانشمند تلمذ كرده و استاد مبانی اعتقادی وی كیست؟ قطعا هیچ استادی معرفی نمی شود و این فرد می گوید هرچه دارد و هرچه تدوین كرده است، بدون شاگردی در مقابل بزرگان عشق و معرفت بوده است و این یعنی خودخوانده بودن، پس از این بعد، فرقه بودن شبكه اثبات شده و هیچ شكی در آن نیست.

2- این تشكیلات و رهبر آن مانند دیگر شبكه های ایجادشده و وارداتی و وابسته به شبه عرفان های مسیحی، یهودی و بودایی مانند رام الله، tsm، tm و... عرفان را سرلوحه كار خود قرار داده و دم از عرفان گرایی می زنند، ولی این عرفان منطبق بر كدام عرفان الهی و دینی است و نقش مذهب آن هم مذهب نورانی تشیع در كجای این عرفان گرایی است و برداشت های قرآنی در این حلقه عرفانی از كدام یك از مفسران بزرگ قرآن گرفته شده است؟ و اساسا مگر رهبر این شبكه غیرقانونی، قرآن بلد است كه اصرار دارد شبكه خودساخته اش را با آیات نورانی قرآن اثبات كند؟ این دومین دلیل فرقه بودن این شبكه شبه عرفانی است.

3- معمولا فرقه ها (رهبران و مریدان اصلی) هیچ كدام به مراجع معظم تقلید رجوع نمی كنند و بنای شرعیات با تشخیص خودشان است. خوب است مریدان از این رهبر خودخوانده سئوال كنند كه با نظرات فقهی كدام‎یك از مراجع جلو رفته است و در مقابل سئوالات، آیا خود پاسخگو بوده یا ارجاع به نظرات فقیه جامع الشرایط داده است؟ و یا اساسا خمس و زكات و... را به كدام یك از مراجع داده و یا در ایام عمرش مقلد بوده یا خود اجتهادی داشته و سواد اجتهادش را از كجا آورده است؟ این سومین دلیل فرقه بودن این شبكه غیرقانونی است.

4- معمولا در چند سال اخیر، رهبران فرقه ها برای این كه خود را بین دیگران مطرح كنند و در آشكار و پنهان مرید جمع كرده و روی آن ها اثر بگذارند، سعی در طرح قدرت ماورایی دارند، مثلا داشتن انرژی درمانی، شفادرمانی، اسكن درمانی و یا ارتباط با ارواح و اجنه و موكل و دیگر موجودات ماورایی و یا ارتباط با غیب و ملكوت و... و اتفاقا رهبر این شبكه غیرقانونی نیز با طرح این كه با كانال های منفی و مثبت در هستی و نهایتا روح القدس ارتباط دارد، سعی در نشان دادن قدرت خود به دیگران داشته و با این شیوه، درمانگری را پیشه كرده و بدین واسطه و با درمانگری ماورایی، مریدپروری كرده و جالب است كه اگر بیمار درمان نشود، می گویند وی تسلیم نشده و مقاومت كرده است، زیرا در این نوع از درمانگری، باید فرد اول كاملا تسلیم شود و خود را در اختیار درمانگر بگذارد و بعد از تسلیم و با القائات انجام شده، خود را شفایافته ببیند؛ بنابراین، اگر این كار، یعنی فرادرمانی یك اصل باشد، پس چرا منطبق به علم روز دنیا نیست و دانشگاه ها و اطبای حاذق، دارودرمانی را تجویز می كنند؟ به هر جهت، بیشتر رهبران فرقه های وارداتی می كوشند از این راه قدرت نمایی كنند و ...

5- یكی دیگر از شاخص های فرقه ها، ایجاد تشكیلات و دایر كردن كمیته ها و حلقه های گوناگون پنهان و آشكار است كه معمولا به‎صورت هرمی پیش می رود و فراگیر می شود و هر كدام از این كمیته ها و حلقات وظایف خاصی دارند؛ آموزش، حقوقی، آرشیو، نشر، ارتباطات، پژوهش، سایت و... شبكه شبه عرفانی فوق نیز از این جهت مستثنا نبوده و كمیته ها و حلقات مختلفی دارد و البته گاه حلقه های پنهان مانند كمیته ارتباط با خارج، كمیته انضباطی، كمیته جمع آوری پول و هزینه و... نیز فرقه ها را در راه اهداف‎شان كمك می كند.

6- یكی از اهداف فرقه ها نفوذ و عامل گیری در مراكز حساس و مهم است؛ بنابراین، خوب است این شبكه شبه عرفانی هم كه عوامل خاصی در مراكز رسمی و غیررسمی رسانه ای، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و... دارد، بررسی و از آن پرسیده شود كه چرا و به چه دلیل، سعی دارد در این مراكز، افرادی را جذب كند تا بتواند اهداف خود را پیش ببرد. این حركت نیز؛ بنابراین كلیه مراكز رسمی باید در این زمینه توجه بیشتری داشته و مراقبت كنند اسناد و مدارك درون سازمانی ایشان به‎راحتی در اختیار این فرقه ها قرار نگیرد.

7- یكی از شاخص های دیگر فرقه ها، تهدید كسانی است كه به شكلی با رهبر فرقه و یا مریدان درافتاده و با روند كار آن‎ها مخالفت دارند، با این افراد به‎شدت برخورد می شود و مورد بایكوت قرار می گیرند و تا مرحله حذف فیزیكی پیش می روند كه با توجه به رخدادهای سال گذشته، می توان در مورد این شبكه شبه عرفانی به نتایج خاصی رسید كه البته تشخیص با نیروهای انتظامی و قضایی است و آنها باید بررسی دقیق كنند.

8- از دیگر شاخص های یك فرقه، ایجاد شبهه در اعتقادات اسلامی و قرآن و اهل بیت ـ سلام الله علیهم ـ و... است كه این شبكه شبه عرفانی نیز این راه را پیشه خود كرده است؛ بنابراین، در برخی جلسات، شبهات اساسی به وحی و راه انبیاء ـ علیهم‎السلام ـ وارد می كنند و با این قید كه می خواهند رحمانیت عام الهی را برشمرند، مسیر حق معصومین ـ علیهم‎السلام ـ حذف و ارتباط مستقیم انسان ها با روح القدس مطرح می شود؛ همچنان كه در اساسنامه این شبكه شبه عرفانی، این شبهات آشكارا دیده می شود.

9- شاخص دیگر تشكل های شبه عرفانی، ایجاد گستردگی و شاخه های گوناگون در درون و بیرون كشور است كه این شبكه هم در برخی كشورهای شرقی و غربی، حلقه هایی را ایجاد و سعی در معرفی، عضوگیری و گسترش شبكه خود دارند؛ با اهداف از پیش تعیین شده به‎ویژه ایجاد شبكه ماهواره ای.

10- همه فرقه های شبه عرفانی در آغاز، تلاش دارند خود را غیرسیاسی و تنها فرهنگی و اجتماعی معرفی كنند؛ اما به موقع و در برخی تنگناها به ناگاه سیاسی می شوند و چهره عوض می كنند و حتی اصول شبه عرفانی خود را نیز كنار می گذارند. خوب است هنگامی كه رهبران این فرقه ها دستگیر می شوند، به عملكرد مریدان و تحلیل ها و برخوردها و تهدیدات‎شان نگاهی انداخته شود تا این قضیه به وضوح اثبات شود.

در مجموع، با تعمقی در گروه های شبه عرفانی و بررسی اهداف ایشان در تشكیل فرقه های فرادینی و فرامذهبی به این نتیجه خواهیم رسید كه دشمنان اسلام و مسلمین به‎ویژه دشمنان تشیع، هیچ راهی جز ایجاد فرقه های گوناگون در ایران برای بر هم زدن صفوف مسلمین ندارند و می خواهند از این راه، جامعه مسلمین را به ضعف بكشانند تا شیاطین به‎راحتی در ایمان مسلمانان رسوخ كند؛ بنابراین تنها راهش شناخت و معرفی این شیاطین در تشكیل فرقه هاست





نوع مطلب :
برچسب ها :
شنبه 25 دی 1389 :: نویسنده : صادق ابراهیمی


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : صادق ابراهیمی
نویسندگان
نظرسنجی
ایا این وب لاگ خوب است؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :